Thursday 30 January 2014

Rutin Harian Si Pemalas.

I'm bored. Really-really fucking bored.

Malam-malam di Kota Kinabalu agak membosankan. Kecuali jika ada kawan-kawan datang lepak, dan lagi best kalau kawan-kawan dari luar datang melawat. Tapi selalunya agak bosan. Bosan. Dan bosan lagi. Jalan Asia City sentiasa sibuk, dari pagi sampai malam. Penjaja sana sini menjual makanan, budak gelandangan meminta sedekah ihsan, serta tidak ketinggalan pelawat-pelawat asing datang bertandang. Muka sekor-sekor macam mau minta penendang. Yes, I'm a haters.

So I've decided to write something. I'm not much of a writer, my grammar sucks. But I don't give a fucks.

Sejak akhir-akhir ini kes-kes racism menjadi-jadi di sana sini. Cuma aku paling benci orang cepat mengamuk tanpa henti. Wei sila kaji maybe ada batu api? kau mau marah sampai mati orang tidak akan peduli. Belajar berfikir, akal Tuhan bagi bukan untuk perhiasan. Atau mungkin kau sudah tidak percaya dengan Tuhan? Entah la... malas.

Ya betul aku seorang pemalas. Bangun tiap hari rasa malas. Sampai satu tahap kemalasan aku jadi kronik bila mahu mandi pun jadi agak malas. Tapi bila sesuatu yang aku minat, aku jadi orang paling rajin dalam dunia. Paling awal sampai, paling rajin 'menyetelkan' masalah yang datang. Itu la... pemalas cuma kalau benda itu aku tidak minat. Tiada hati mau buat der... Shiznit. Aku suka menconteng, tidak kira di mana. Dan kalau kau tidur depan aku memang aku akan conteng sekali muka engkau. Padan muka.

I'm bored. This is my crazy thought... and you're crazy too for reading it.



No comments:

Post a Comment